تسمه نقاله مدولار

تسمه نقاله مدولار

 تاریخ:  دیدگاه: 0  بازدید: 1358

نقاله با تسمه مدولار از قطعات جداگانه قابل مونتاژ در چندین مدل مختلف تولید می شود که امکان تعویض و تعمیر قطعات به آسانی میسر می باشد.

تسمه نقاله مدولار

تسمه نقاله پلاستیکی یا زنجیر نقاله مدولار نامهای مختلفی است که در بازار برای این نوع تسمه نقاله بکار برده می شود. این تسمه تماماً از جنس پلاستیک مقاوم بوده و از مونتاژ قطعات

پلاستیکی کوچک با سایز استاندارد ساخته می شوند، با در کنار یکدیگر قرار دادن این قطعات تسمه نقاله ای با عرض و طول مشخص، مقاوم در برابر ضربه و وزن بالا بدست می آید که با توجه به پلاستیکی

بودن آن در بسیاری از خطوط شستشوی مواد بهداشتی و غذایی کاربرد دارد. در واقع پلاستیکی بودن تمام اجزاء تسمه نقاله مدولار اعم از قطعات کوچک تسمه، پیم، قفل و چرخ دنده های حرکتی زیر نوار،

این نوع تسمه را به گونه ای ضد آب کرده است. دیگر مزیت این تسمه ها حرکت کنترل شده تر و عدم سر خوردن تسمه حین حرکت است که به واسطه درگیر بودن شبکه های زیر تسمه با چرخ دنده بوجود

می آید.

تسمه های مدولار از لحاظ نوع حرکت به دو نوع کلی حرکت مستقیم و حرکت چرخشی یا زاویه دار(اسپیرال) تقسیم میشوند که هرکدام  در گامهای (فاصله لولا تا لولای بعدی) 2/1 اینچ، 1 اینچ و 2 اینچ

موجود میباشند. همچنین هر کدام از انواع ذکر شده دارای مدلهای تخت و مشبک (سوراخدار) میباشند. این تسمه ها همچنین دارای پروفیلهای پله (تیغه) و دیواره (سایدوال) مخصوص به خود هستند که از

جنس خود تسمه مدولار بوده و در هر فاصله ای قابل مونتاژ میباشند.

انواع تسمه نقاله مدولار

تنوع بالای تسمه های مدولار از لحاظ نوع حرکت، گام و شکل ظاهری، امکان نصب انواع پروفیل، حرکت گامدار و کنترل شده و همچنین مقاومت بالا در برابر آب و بخار آب و بسیاری از مواد شیمیایی

باعث شده تا مصرف این تسمه ها در صنایع مختلف روز به روز افزایش یابد. دیگر مشخصه ای که تسمه نقاله مدولار را بسیار اقتصادی کرده است قابلیت ترمیم و جایگزینی قطعات آسیب دیده بدون نیاز به

تعویض کل نوار می باشد.

کاربرد تسمه نقاله مدولار

در شرایطی که نیاز به نوار های مخلخل با درصد های متفاوت می باشد.

مواقعی که به علت  آسیب به نوار توسط کاربر یا فشار های فیزیکی نیاز به تعمیر یا تعویض مداوم نوار می باشد.

 تسمه نقاله مدولار مسطح GMF1 :

از این نوار نقاله برای موارد ذیل استفاده می گردد:

۱-انتقال کالا در سطح افقی بین دو نقطه سالن تولید

۲-آبچکان یا خشک کردن محصول در طی مسیر

۳-کنترل و تفکیک محصول

تسمه نقاله مدولار مسطح با فن دمنده GMF2 :

از این نقاله به منظور کنترل و بازبینی و خشک یا خنک کردن محصول استفاده می گردد.

تسمه نقاله مدولار دو طبقه CMF3 :

این نقاله دو طبقه معمولا برای رفت محصول و برگشت ضایعات حاصله در شرایطی که فضای مفید محدود می باشد طراحی شده است.

تسمه نقاله مدولار با نوار CMF4 :

از این نقاله معمولا در صنایع کنسرو و آشامیدنی ها در نقاط مختلف خط تولید استفاده می شود.

تسمه نقاله مدولار ۳ طبقه CMF5 :

از این نقاله معمولا برای خنک کردن یا خشک کردن کالا در فضای کم به صورت رفت و برگشت استفاده می شود و محصول در انتهای مسیر هر نقاله به نقاله زیرین منتقل شده و مسیر معکوس را طی می نماید.

تسمه نقاله مدولار شیبدار دو مرحله ای CMAS1 :

از این نقاله به منظور جابجایی در ارتفاع استفاده می شود و محصول با کمک اسلت های نوار در سطح شیبدار به ارتفاع بالاتر منتقل می گردد.متناسب با شکل و حجم محصول از اسلت های مختلف استفاده می شود و در صورت لزوم در دو طرف دستگاه گاردهای نگه دارنده نصب می شود تا از ریزش محصول جلوگیری شود.

تسمه نقاله مدولار شیبدار یک مرحله ای CMAS2 :

از این نقاله به منظور جابجایی در ارتفاع استفاده می شود و محصول با کمک اسلت های نوار در سطح شیبدار به ارتفاع بالاتر منتقل می گردد.متناسب با شکل و حجم محصول از اسلت های مختلف استفاده می شود ودر صورت لزوم در دو طرف دستگاه گاردهای نگه دارنده نصب می شود تا از ریزش محصول جلوگیری شود.

 تسمه نقاله مدولار GMS3 :

این تسمه نقاله دارای مخزن استیل جهت دپوی مواد اولیه یا محصول نیمه فرآوری شده است که با هربار شروع به کار دستگاه مقداری از محصول داخل مخزن را توسط نقاله به واحد بعدی انتقال می دهد. هم چنین به واسطه وجود گریتینگ های متعدد در اطراف نقاله امکان شستشوی کامل دستگاه در انتهای کار فراهم می باشد.

 تسمه نقاله مدولار CMM1 :

این تسمه نقاله ترکیبی از چند نقاله مختلف است که به منظور عمل آوری و فرآوری محصول متناسب با خط تولید و نیاز مشتری طراحی گردیده است و پس از دریافت مواد اولیه و انجام عملیات، محصول آماده شده و ضایعات حاصله هریک به تفکیک از قسمت های مختلف، تحویل واحد مربوطه می گردد.

تسمه نقاله مدولار ۴ طبقه (ترکیبی) CMF6 :

از این نقاله برای عمل آوری و فرآوری محصول و سپس تفکیک به اجزاء مختلف استفاده می شود.محصول از طبقه دوم توسط کاربران برداشته شده و پس از فرآوری و تفکیک روی استندهای کناری به طبقات ۱و۲و۴ منتقل می گردد.در این نقاله امکان تفکیک کالا به حداقل هشت جزء متفاوت می باشد.

تسمه نقاله گردشی (اسپیرال) L (نود درجه) CMR1 :

از این نقاله جهت جابجایی در مسیرهای غیر مستقیم استفاده می شود.در نقاله های L دو طبقه همین عمل جابجایی در دو مسیر رفت محصول و برگشت ضایعات انجام می پذیرد.

تسمه نقاله گردشی S (اسپیرال) CMR2 :

از این نقاله جهت جابجایی در مسیرهای غیر مستقیم که مانعی در مسیر باشد استفاده می شود.

در نقاله های S دو طبقه همین عمل جابجایی در دو مسیر رفت محصول و برگشت ضایعات انجام می پذیرد.

تسمه نقاله گردش (اسپیرال) CMFS :

از این نقاله در موارد ذیل استفاده می شود:

۱-در مواقعی که گرم یا سرد کردن محصول در محفظه محدود مورد نظر می باشد.

۲-در مواقعی که جابجایی کالا در ارتفاع (از پایین به بالا یا برعکس) مد نظر باشد و جای کافی برای استفاده از نقاله های شیب دار وجود ندارد.

تسمه نقاله مدولار اصلاح وتفکیک CMF7 :

از این نقاله معمولا به منظور اصلاح وتفکیک کالا استفاده می شود.کاربران پس از اصلاح محصول به روی استندهای دو طرف نقاله بالایی، آن را از طریق قیف ها به نقاله زیرین منتقل می نمایند.

 تسمه نقاله مدولار GMF8 :

این دستگاه از دو نقاله متصل به هم تشکیل شده است که محصول پس از شستشو و آبچک به نوار زیرین که طول بیشتری دارد منتقل می شود و در نیمه دومِ این نوار کاربران روی استند کناری دستگاه اقدام به چیدمان محصول در ظروف مربوطه می نمایند و سپس آن ها را روی نقاله بالایی قرار داده تا به سمت دستگاه سلفون کش منتقل گردد.

 تسمه نقاله مدولار GMF9 :

این نقاله ویژه برش و سرزنی میوه جاتی همچون هویج یا خیار طراحی شده است و دارای جایگاه ویزه قرارگیری محصول و گارد راهنمایی برش می باشد.

جهت استعلام قیمت در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر خود را وارد کنید

قوانین ارسال نظر