بلبرینگ کارخانه فولاد

بلبرینگ کارخانه فولاد

maryam jam  تاریخ:  دیدگاه: 0  بازدید: 12

بلبرینگ های مورد استفاده کارخاانه فولاد معمولا از نوع بلبرینگ های استوانه ای و یا بلبرینگ های دو طرف ساچمه می باشد.که در دنیای صنعت طاها انواع مختلف این بلبرینگ ها موجود است.

بلبرینگ های مورد استفاده کارخانه فولاد

 

بلبرینگ نوعی از یاتاقان نورد است که عناصر غلتشی آن گلوله های فولادی هستند. توپ ها در جداکننده توزیع شده و بین نژادهای بیرونی و داخلی قرار می گیرند.

بلبرینگ ها اصطکاک را در حین چرخش کاهش می دهند و بارهای شعاعی و محوری را تحمل می کنند.

در رولبرینگ های استوانه ای، غلتک ها به شکل یک استوانه هستند. هنگامی که یک غلتک استوانه ای با یک راهرو تحت بار تماس پیدا می کند، یک لکه تماس بزرگ بین آنها تشکیل می شود. در نتیجه، یاتاقان‌های غلتکی استوانه‌ای دارای بالاترین ظرفیت بار شعاعی در بین هر نوع بلبرینگ هستند. از آنجایی که سیلندر ساده ترین غلتک است، در مقایسه با انواع دیگر غلتک ها، یاتاقان های استوانه ای بهترین عملکرد سرعت را دارند. اگرچه یک غلتک مدرن را به سختی می توان استوانه نامید، زیرا شکل هندسی پیچیده ای دارد، به عنوان مثال، یک نمایه لگاریتمی، که ویژگی های یک غلتک استوانه ای را بهبود می بخشد.

رولربرینگ‌های استوانه‌ای دارای دو فلنج تعبیه‌شده در حلقه داخلی یا خارجی برای هدایت غلتک‌ها هستند، بلبرینگ‌ها دارای فلنج‌های باز هستند، l,E سطح داخلی فلنج دارای زاویه شیب‌دار است، طراحی فلنج و همچنین طراحی انتهای غلتک و زبری سطح باعث تشکیل یک لایه روان کننده برای کاهش اصطکاک و اصطکاک گرما می شود. شرایطی که نیاز به نصب حلقه های حلقوی دارد، در چندین نام موجود است.

 

تجهیزات صنعتی و دستگاه های مختلف حاوی عناصر برای چرخش لزوماً مجهز به بلبرینگ هستند. رولبرینگ استوانه ای به عنوان یک واحد مونتاژ در تکیه گاه عمل می کند و قسمت متحرک کل مکانیسم را ثابت می کند. انتخاب و نصب صحیح قطعات، عملکرد کارآمد تجهیزات را تضمین می کند.

یاطاقان غلتکی استوانه ای با توانایی آنها در مقاومت در برابر بارهای تشعشعی متمایز می شوند. مقاومت در برابر شتاب های سریع و چرخش شدید با تماس خطی بین عناصر متحرک و مسیرهای مسابقه ایجاد می شود. قسمت باعث ایجاد غلتش اجسام می شود و موقعیت را در فضا تثبیت می کند.

 

اجزا از یک حلقه بیرونی و داخلی تشکیل شده اند که می توان آنها را برای سهولت نصب در تجهیزات جدا کرد. نصب پرس فیت نیز مجاز است. رولبرینگ های استوانه ای به انحرافات و ناهماهنگی ها واکنش نشان می دهند، زیرا باعث اضافه بار عنصر متحرک می شوند.

 

انواع بلبرینگ های کارخانه فولاد

بسته به نوع طراحی، انواع مختلفی از اجزا وجود دارد.

 

بلبرینگ های رایج  کارخانه فولاد شامل موارد زیر است:

 

  • با یک طرف حلقه بیرونی

  • با حلقه های بیرونی بدون طرف

  • مجهز به یک حلقه رانش شکل اضافی.

  • با رانش صاف و حلقه های تک سینه داخلی.

  • دوطرف ساچمه

  • بلبرینگ استوانه ای

انواع اجزایی که در آنها یکی از عناصر حلقه مجهز به دو ضلع و دیگری تنها با یکی است، قدرت محوری را در یک جهت درک می کنند. اجزای دو ردیفه، مانند یاتاقان های مخروطی، استحکام شعاعی بیشتری دارند و اغلب در دستگاه هایی که به دقت بالایی نیاز دارند استفاده می شوند.

 

کاربرد بلبرینگ صنایع فولاد

تفاوت های ظریف طراحی و پارامترهای رولبرینگ استوانه ای امکان استفاده از آنها را در زمینه های مختلف می دهد.

 

رولبرینگ بخشی از مکانیسم های زیر است:

 

  • موتورهای الکتریکی

  • گیربکس

  • تجهیزات پمپاژ

  • دوک های ماشین های برش فلز

  • جعبه های محور حمل و نقل ریلی

 

بلبرینگ ها و مورد استفاده در صنعت فولاد

 

رولبرینگ کروی، دو حلقه داخلی در کانال کابل، حلقه بیرونی در کانال کابل، رولبرینگ کروی، و حلقه بیرونی و حلقه داخلی نسبت به خط مرکزی بیشتر از 1 نیست.

یاتاقان های شعاعی دو ردیفه بارهای محوری شعاعی و کوچک را می پذیرند. در حین حرکت نوسانی، این بلبرینگ ها بهتر از بلبرینگ های شعاعی تک ردیفی عمل می کنند. بلبرینگ ها موقعیت شفت را در جهت محوری در هر دو طرف ثابت می کنند. از نظر ساختاری، آنها از دو ردیف توپ تشکیل شده اند، یک حلقه داخلی با دو راه راه و یک حلقه بیرونی با یک راه راه کروی، که به حلقه داخلی با مجموعه ای از توپ ها اجازه می دهد تا در اطراف مرکز بلبرینگ و غیره بچرخند. تقویت کننده این توانایی به آنها اجازه می دهد تا در زیر صندلی های نامناسب خاص و با انحراف بیشتر شفت ها استفاده شوند. بسته به سری بلبرینگ ها، شیب محور در 2-3 درجه مجاز است. یاتاقان ها ممکن است دارای سوراخ استوانه ای یا مخروطی در حلقه داخلی باشند. بلبرینگ‌های با اشکال مخروطی مجهز به بوش‌های بست هستند که این همان کاری است که برنامه می‌تواند با شفت‌های آنلاین خود انجام دهد. قفس های بلبرینگ معمولا از فولاد ساخته می شوند. اگرچه در یاتاقان های با اندازه های بزرگ و کلاس های دقت بالا، عمدتا از قفس های برنجی جامد استفاده می شود.

جهت استعلام قیمت در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر خود را وارد کنید

قوانین ارسال نظر