تسمه صنعت بسته بندی

تسمه صنعت بسته بندی

maryam jam  تاریخ:  دیدگاه: 0  بازدید: 101

ما در مجموعه DST  برای تامین قطعات در سراسر صنایع بسته بندی همکاری می کنیم تا فناوری نوآورانه، عملیات قابل اعتماد و طرح بندی خطوط بهینه را ارائه دهیم. چه سازنده تجهیزات باشید و چه کاربر نهایی، می توانید از محصولات نوآورانه، خدمات جامع و تخصص بی نظیر ما بهره مند شوید.

تسمه صنعت بسته بندی

صنعت بسته بندی (هم مواد فلزی و هم پلاستیکی) محدودیت های خاصی را برای انتقال اعمال می کند. اغلب از نوار نقاله های طولانی استفاده می کنند، چون تسمه های نقاله می توانند بارهای نسبتاً سنگین را تحمل کنند.

 

دلیل استفاده از تسمه نقاله در صنایع بسته بندی

ü      از کشیدگی در محدوده DEL/ROC تقویت شده جلوگیری می کند

ü      گزینه ای برای جمع آوری محصولات

ü      مقاومت در کشش بسیار بالا

ü      قابلیت راه اندازی در هنگام بارگیری کاهش ضریب اصطکاک که امکان حمل بارهای بیششتر را فراهم می کند

 

تامین تسمه مناسب برای صنعت تولید و بسته بندی

آیا شما به دنبال راه حل مناسب جهت انتقال مواد درصنعت تولید یا بسته بندی هستید. آنچه را که نیاز دارید می توانید فروش انواع تسمه پلاستیکی با مقاومت بالا در دنیای صنعت طاها پیدا خواهید کرد.

 

25 سال سابقه کار ما در حوزه تامین، تولید و فروش تسمه های صنعتی این اطمینان را به شما خواهد داد تا بهترین مشاوره و خرید را در صنعت بسته بندی داشته باشید.

 

کاربرد تسمه صنعت بسته بندی

ü      خودروسازی

ü      کارخانه تولید لوازم آرایشی

ü      منسوجات

ü      تولید و مونتاژ پلاستیک

ü      تسمه کشاورزی

ü      صنعت کاغذ و مقوا

 

به سرمایه گذاری در تسمه نقاله برای خط مونتاژ خود فکر می کنید؟

مهم است که نوار نقاله ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شرکت شما مطابقت داشته باشد. اگر می خواهید آگاهانه خرید کنید، ممکن است بخواهید انواع اصلی نوار نقاله ها را بشناسید و آنها را با برنامه های تجاری خود مطابقت دهید. تسمه مناسب حتی می تواند به افزایش حاشیه سود شما کمک کند، خط مونتاژ شما را ساده کند و به رشد کارخانه یا کارگاهتان کمک کند.

 

معرفی 8 نوع اصلی تسمه نقاله در صنعت بسته بندی و کاربرد آنها

 

1. تسمه نقاله تخت غلتکی

همانطور که از نام آن پیداست، سطح این نوع تسمه نقاله از غلتک هایی تشکیل شده است که برای مطابقت با نیازهای تولید، مانند وزن یا سرعت مورد نیاز محصولاتی که در امتداد تسمه حرکت می کنند، انتخاب می شوند. تسمه‌های نقاله کوتاه‌تر که در این نوع قرار می‌گیرند، می‌توانند فقط از دو غلتک ساخته شوند. با این حال، با افزایش فاصله بین دو سر تسمه، برای عملکرد تسمه به مقدار بیشتری نیاز خواهد بود.

 

 

راه اندازی تخت غلتکی برای زمانی مناسب است که اقلام با نیروی جاذبه بر روی تسمه قرار می گیرند. این به این دلیل است که بارگذاری دستی می تواند باعث شوک مکانیکی و آسیب به غلتک ها شود. تسمه نقاله تخت غلتکی نیز گزینه خوبی برای حمل اقلام در فواصل طولانی است زیرا اصطکاک را کاهش می دهد و حرکت محصولات در طول تسمه را آسان تر می کند.

 

تسمه نقاله تخت غلتکی

کاربرد تسمه نقاله تخت غلتکی

 شما می توانید از این تسمه نقاله برای بسته بندی، مرتب سازی، مونتاژ، بازرسی و حمل و نقل اقلام استفاده کنید. کاربردهای رایج تسمه نقاله تخت غلتکی شامل دفاتر مرتب سازی پستی و سیستم های جابجایی چمدان های فرودگاهی و ... است.

 

2. نوار نقاله تخت

تسمه نقاله تخت یکی از رایج ترین سیستم های نقاله ای است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. تسمه های مسطح برای حمل و نقل داخلی، یعنی حمل و نقل اقلام در یک مرکز مفید هستند. این نوع تسمه نقاله از یک سری قرقره های نیرودار برای حرکت یک تسمه مسطح مداوم استفاده می کند که می تواند از مواد طبیعی یا پارچه مصنوعی (مثلاً پلی استر، نایلون) تشکیل شده باشد. اقلام در قسمت بالای تسمه متحرک قرار می گیرند و از یک سر به سر دیگر حمل می شوند.

از آنجایی که تسمه های آن را می توان از انواع مختلفی از مواد ساخت، این نوع تسمه نقاله فوق العاده همه کاره است.

 

کاربرد نوار نقاله تخت

سیستم‌های تسمه تخت اغلب نوار نقاله انتخابی برای محیط‌های صنعتی، مناطق شستشو و خطوط مونتاژ کند هستند. با نصب تسمه مناسب، می‌توانید اقلام کوچک، نرم یا نامنظم را بدون آسیب رساندن به آنها منتقل کنید.

 

نوار نقاله تخت

3. نوار نقاله مدولار

 

سیستم های تسمه نقاله مدولار از یک حلقه ساخته شده است که از قطعات بی شماری به هم پیوسته استفاده می کنند و معمولاً از پلاستیک سخت ساخته شده است. این بخش ها را می توان جدا کرد و به صورت جداگانه جایگزین کرد، اینگونه نیاز نیست کل تسمه را تعویض کنید. همچنین شست و شوی آنها آسان تر است و همچنین در برابر مواد تیز و ساینده مقاوم تر هستند. این امر نگهداری و تعمیر تسمه نقاله های مدولار را نسبت به تسمه مسطح آنها ساده تر می کند.

کاربرد نوار نقاله مدولار

از این نوع تسمه نقاله می توان برای حمل محصولات غذایی استفاده کرد زیرا تمیز کردن آن آسان است. فاصله بین قطعات پلاستیکی برای کاربردهایی که مایع باید تخلیه شود یا در حین حمل بر روی نوار نقاله، قابل تنظیم است. ترکیب پلاستیکی قطعات نیز این تسمه نقاله را برای تشخیص فلز مفید می کند.

نوار نقاله مدولار

4. نوار نقاله پله دار

 

نوار نقاله های بسته بندی شده دارای گیره های عمودی یا موانع در طرح های خود هستند. این گیره ها می توانند مواد شل را در هنگام شیب و نزول ایمن نگه دارند تا فاصله ثابتی بین اقلام و موارد دیگر ایجاد کنند. علاوه بر این، گیره ها در اشکال مختلفی وجود دارند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

 

• بزرگ معکوس "T." این نوع گیره عمود بر سطح تسمه می ایستد و پشتیبانی و انعطاف پذیری را برای رسیدگی به اقلام ظریف فراهم می کند. برای مشاغل سبک، مانند حمل قطعات کوچک، اقلام بسته بندی شده و محصولات غذایی و دسته بندی محصولات کشاورزی و ... مناسب است.

نوار نقاله پله دار

5. نوار نقاله منحنی

 

این نوع تسمه نقاله از یک قاب منحنی برای حمل اقلام در گوشه و کنار، انتقال محکم یا به حداکثر رساندن فضای کف موجود استفاده می کند. انحنای این تسمه ها می تواند تا 180 درجه افزایش یابد. نوار نقاله های منحنی واقعی که هیچ مسیر مستقیمی ندارند فقط می توانند از تسمه های مسطح استفاده کنند.

 

کاربرد نوار نقاله منحنی

 اغلب در سیستم های حمل کیسه برای تغییر جهت انتقال اقلام استفاده می شود.

 

نوار نقاله منحنی

6. تسمه نقاله شیب دار

 

نوار نقاله های شیبدار دارای یک درایو مرکزی، موتور دنده و جمع آوری با یک یا دو دماغه هستند. و به جای استفاده از تسمه با سطح صاف، این نوع نوار نقاله دارای یک سطح ناهموار بر روی تسمه است که برای حمل محصولات به بالا یا پایین ایده آل است.

 

کاربرد تسمه نقاله شیب دار

 این سیستم ها می توانند با تسمه نقاله های بسته شده عبور کنند تا محصولات را به ارتفاعات مختلف منتقل کنند و در عین حال از سقوط آنها از خط جلوگیری کنند. علاوه بر انتقال اجسام بین طبقات، این تسمه‌های نقاله برای تقویت سیستم‌های جریان گرانشی نیز مناسب هستند.

 

تسمه نقاله شیب دار

7. نوار نقاله های بهداشتی

اگر تا به حال مشاهده کرده باشید که چگونه دونات ها در مغازه های آنها تولید می شود، ممکن است این نوع تسمه نقاله را در عمل دیده باشید. مغازه‌های دونات‌فروشی و سایر کاربردها در صنایع غذایی و دارویی معمولاً با رعایت دستورالعمل‌های ایمنی شامل شستشو و استریل کردن شدید می‌شوند. نوار نقاله های بهداشتی یا مخصوصاً برای مقاومت در برابر رویه های بهداشتی برای این کاربردها طراحی شده اند. نوار نقاله های تحت این نوع معمولاً با تسمه های سیم مسطح نصب می شوند که ناهموار هستند و به راحتی تمیز می شوند.

 

نوار نقاله های بهداشتی

کاربرد نوار نقاله های بهداشتی

می‌توانند اجسام با دمای شدید را مستقیماً از کوره یا فریزر حمل کنند. به‌علاوه، ماشین‌ها در صنایع غذایی، به‌ویژه، باید از طریق لعاب، نان یا روغن داغ سالم بمانند. از آنجا که آنها می توانند به طور ایمن هر دو اقلام مرطوب و چرب را حمل کنند، نوار نقاله های شستشوی بزرگتر با تسمه های سیم مسطح نیز برای تخلیه کالاهای فله شکسته مانند بشکه های نفت و جعبه ها از کشتی ها مناسب هستند.

8. تسمه نقاله خاص

 

نوع دیگر از نوار نقاله وجود دارد که برای کاربردهای مختلف طراحی شده اند، اگرچه آنها به اندازه انواع قبلی رایج نیستند.

تسمه نقاله خاص

 

اگر به دنبال استفاده از تسمه صنعتی بسته بندی و ملزومات آن برای بهبود خط مونتاژ خود هستید. شرکت دنیای صنعت طاها در طراحی، ساخت، بازسازی، نصب و راه اندازی دستگاه ها به یاری شما خواهد آمد.

 

جهت استعلام قیمت تسمه بسته بندی و انواع آن در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر خود را وارد کنید

قوانین ارسال نظر