خرید پمپ صنعتی

خرید پمپ صنعتی

maryam jam  تاریخ:  دیدگاه: 0  بازدید: 31

در واقع، پمپ های صنعتی در تمام کاربردهای صنعتی که در آن نیاز به انتقال مایعات و مواد حجیم، چسبناک در فواصل طولانی است، استفاده می شود. بنابراین، چنین تاسیساتی در صنایع نفت، شیمیایی، غذایی، مهندسی و همچنین در کشاورزی مورد تقاضا هستند.

 

پمپ های صنعتی

این ها ماشین های هیدرولیک قدرتمندی هستند که مخلوط های مختلف (سیال، چسبناک، با یا بدون ناخالصی) را پمپاژ می کنند. آنها بر اساس اصل تبدیل انرژی موتور به انرژی مایع منتقل شده کار می کنند. ابتدا مخلوط تا ارتفاع مشخصی بالا می رود، سپس به صورت افقی حرکت می کند یا در یک سیستم بسته به گردش در می آید. تجهیزات صنعتی از نظر قدرت، قابلیت اطمینان قطعات و تنوع محیطی که می تواند با آن کار کند با لوازم خانگی متفاوت است. به عنوان مثال، واحدهایی که برای استفاده حرفه ای طراحی شده اند می توانند نه تنها آب تمیز (سرد یا گرم شده برای گرم کردن)، بلکه مواد شیمیایی تهاجمی: قلیایی، اسیدها و تعلیق ها را نیز پمپ کنند.

طبقه بندی پمپ های صنعتی

تجهیزات را می توان بر اساس معیارهای مختلف طبقه بندی کرد. با توجه به نوع محیط پمپاژ شده، دستگاه هایی برای آب تمیز، فاضلاب، آب با ناخالصی های مختلف، روغن های معدنی، مواد شیمیایی، سوخت، مواد غذایی (عسل، روغن نباتی) و غیره وجود دارد. بر اساس روش نصب و شرایط عملیاتی، مدل های شناور و سطحی متمایز می شوند. اولی تحت شرایط غوطه وری کامل یا جزئی در مایع عمل می کند. اما دومی در تماس مستقیم با ترکیبات مایع نیست، بلکه روی سطح قرار می گیرد و مخلوط را جذب می کند.

انواع پمپ بسته به ماهیت نیروهای غالب

 

1.      حجمی (صفحه، غشاء، پیچ، پیستون و غیره). در آنها انرژی موتور به انرژی محیط مایع تبدیل می شود. حمل و نقل محصولات تحت فشار بالا آنها ناخالصی ها را دوست ندارند. از آنجایی که این تجهیزات در حین کار به شدت ارتعاش می کنند، باید روی پایه خاصی نصب شوند.

2.      پویا (تیغه، جت). در آنها، انرژی به طور متناوب تبدیل می شود: ابتدا مکانیکی به جنبشی، سپس جنبشی به پتانسیل. برخلاف مدل قبلی خود، این واحد پمپاژ از ذرات آلاینده در ترکیب نمی ترسد و مایع را به طور مساوی تامین می کند. ارتعاشات در حین کار تقریباً غیر قابل توجه است. نمی توان خشک مکید.

انواع پمپ صنعتی

تجهیزات پمپ صنعتی با توجه به عملیات

پمپ گریز از مرکز: به دلیل قیمت مقرون به صرفه، راندمان بالا و قابلیت اطمینان آن متمایز است. با استفاده از نیروی گریز از مرکز فشار ایجاد می کند، که در لحظه تعامل پروانه با مخلوط حمل شده ظاهر می شود. این چرخ است که بدنه اصلی کار است. روی شفت نصب می شود و آزادانه در داخل بدنه می چرخد. بسته به تعداد چرخ ها، دستگاه های تک مرحله ای و چند مرحله ای متمایز می شوند. ما در دنیای صنعت طاها آماده ارائه پمپ های صنعتی برای سیستم های تامین آب در شرکت ها، حوزه خانگی و سیستم های آبیاری هستیم.

گرداب: فشار توسط گرداب های متعدد ایجاد می شود که به نوبه خود به لطف پروانه در کانال واحد ظاهر می شود. بر خلاف نوع قبلی، چرخ یک دیسک تخت با تیغه های کوتاه است. این دستگاه هیدرولیک هم مزایا و هم معایبی دارد. دستگاه ساده، قیمت پایین، فشار بالا با دبی کم، جریان یکنواخت، اما عملکرد دستگاه ها کم است.

محوری: بدنه کار آن توسط یک بوش با تیغه تشکیل شده است.

اصل پمپاژ در اینجا به شرح زیر است:

 مایع از طریق پروانه به موازات محور شفت حرکت می کند. زاویه خروجی می تواند مستقیم یا 60 درجه باشد.

روتاری: دارای بدنه ای جامد با تعداد پره های متفاوتی است که با شروع به کار روتور حرکت می کنند.

دنده: در طراحی چرخ ها متفاوت است. با توجه به ویژگی هایی که دارد در صنایع نفت و گاز، تولید مواد شیمیایی و رنگ و مهندسی مکانیک کاربرد دارد.

پیچ: از یک روتور و یک استاتور تشکیل شده است. کار زمانی شروع می شود که اولین مورد شروع به حرکت می کند و سیال شروع به حرکت در امتداد محور ماشین هیدرولیک می کند.

وابستگی موتور صنعتی به محیط های کاری

 

در مورد تولید مواد شیمیایی، تمام قسمت های داخلی پمپ باید در برابر مواد تشکیل دهنده مقاوم باشند. علاوه بر خود مایع، لازم است در نظر بگیرید که واحد با چه دما و غلظتی از اجزای تهاجمی تعامل خواهد داشت. در واقع، در شرایط مختلف، مواد شیمیایی یکسان رفتار متفاوتی دارند. علاوه بر فلزات، پلیمرها و فلوروپلاستیک ها در برابر اجزای شیمیایی مقاوم هستند.

پمپ های اسیدی، پمپ های گریز از مرکز بر پایه پلاستیک. اتصال سریع ایجاد می شود. از مواد PVC و PP به عنوان تفلون استاندارد استفاده می شود یا سایر مواد نیز می توانند سفارشی شوند. پمپ های اسید EMSE، مهر و موم های مکانیکی مورد استفاده در مهر و موم پلاستیکی. مهر و موم مکانیکی پمپ را می توان به روش های مختلفی اعمال کرد.

پمپ های پلیمری صنعتی

پمپ ها قلب هر شرکتی هستند.

پمپ های پلیمری محیط های تهاجمی و ساینده، اسیدی و قلیایی را انتقال می دهند. آنها 100٪ در برابر خوردگی در برابر محیط مقاوم هستند.

DST تامین کننده واحدهای پمپاژ شیمیایی در ایران است.

پمپ های ساخته شده از مواد پلیمری دارای طراحی محکمی هستند که در برابر محیط های تهاجمی و همچنین اسیدها و قلیاها بسیار مقاوم است. پمپ ها از سفتی و مقاومت در برابر خوردگی بالایی برخوردار هستند.

انواع اصلی

پمپ های ساخته شده از مواد پلیمری در نوع طراحی و پارامترهای فنی متفاوت هستند. از انواع اصلی دماغه های صنعتی ساخته شده از پلیمرها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ü      دستگاه های نوع افقی با جفت مغناطیسی

ü      مدل های افقی با مهر و موم مکانیکی

ü      واحدهای پمپاژ عمودی با یاتاقان های ساده

ü      دستگاه های عمودی بدون بلبرینگ ساده

ü      مدل های نیمه شناور برای صنایع شیمیایی

هر نوع پمپ تحت شرایط خاصی استفاده می شود.

پمپ های آب بندی شده

مدل های مهر و موم شده پمپ با کوپلینگ مغناطیسی برای پمپاژ بی ضرر زباله ها، مایعات و اسیدهای مضر یا خطرناک استفاده می شود. فشار سیال مدل های دستگاه کوپلینگ مغناطیسی در 85 متر متغیر است. دمای کارکرد از -20 تا 150 درجه متغیر است. و رتبه های قدرت موتور الکتریکی به طور متوسط ​​در 30 کیلو وات متفاوت است.

پمپ آب بندی شده

طبقه بندی کلی پمپ های پلیمری دستگاه ها را به افقی و عمودی تقسیم می کند.

افقی

مدل های پمپ های افقی با مهر و موم مکانیکی با سطح بالایی از قدرت موتور الکتریکی متمایز می شوند که می تواند به 450 کیلو وات برسد. برخلاف پمپ‌های کوپلینگ مغناطیسی، دستگاه‌های افقی با آب‌بند مکانیکی در دمای پایین‌تر تا ۱۰۰ درجه کار می‌کنند.

عمودی

پمپ های عمودی همراه با یاتاقان های ساده برای پمپاژ مایعات، محلول های اسیدی و قلیایی که شامل ذرات جامد نیستند استفاده می شود. عمق غوطه وری با استفاده از لوله مکش کمی بیش از 4.6 متر می رسد.

مدل های عمودی دارای طراحی فشرده تری به شکل استوانه هستند. مدل های افقی درازتر و حجیم تر، پایداری ساختاری بیشتری دارند. همچنین دسته جداگانه ای از پمپ های استاندارد وجود دارد که به دسته جهانی تعلق دارند و برای چندین دهه به طور قابل اعتماد کار می کنند. طراحی ساده و موثر هزینه دستگاه مقرون به صرفه، تعمیر و نگهداری ساده و عملکرد قابل اعتماد را حتی در تهاجمی ترین محیط ها تضمین می کند.

جهت استعلام قیمت در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید:

نظر خود را وارد کنید

قوانین ارسال نظر