تمیز کردن نوار نقاله

تمیز کردن نوار نقاله

maryam jam  تاریخ:  دیدگاه: 0  بازدید: 68

افزایش هزینه های نگهداری به دلیل سایش و پارگی زود هنگام تسمه زمانی رخ می دهد که به موقع جهت نگهداری و تمیز کردن نوار نقاله اقدام نشود.

اما ممکن است مشکلات از این هم فراتر برود. بهداشت نامناسب می تواند سطح ایمنی مواد غذایی را در مجموعه را به خطر بیندازد و خطر آلودگی محصول را افزایش دهد، و شما با استفاده از شستشو و نگهداری به موقع نوار نقاله شما را از هزینه های اضافه و از کار افتادن محصولات دورتر می کند، بدون اینکه به کار و اعتبار شما آسیب برساند.

 

عدم تمیز کردن مناسب همچنین می تواند به معنای افزایش مصرف انرژی باشد، زیرا موتور باید برای جبران اصطکاک ناشی از زباله ها بیشتر کار کند.

 

تمیز کردن تسمه نقاله

تسمه نقاله به طور گسترده در صنایع غذایی و نوشیدنی برای جابجایی محصولات از طریق کارخانه فرآوری - از محصول اولیه تا محصول نهایی بسته بندی شده استفاده می شود. استفاده از تسمه نقاله، فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی را کارآمدتر و ایمن تر می سازد، زیرا بهره وری را افزایش می دهد و حمل دستی محصول را به حداقل می رساند.

 

انواع تسمه نقاله

 

طیف گسترده ای از انواع مختلف نقاله های مورد استفاده در صنایع غذایی و آشامیدنی وجود دارد، به عنوان مثال

ü      نوار نقاله های لاستیکی

ü      نوار نقاله pvc

ü      نوار نقاله الواتور(برزنتی، لاستیکی)

ü      نوار نقاله های تخت غلتکی

ü      نوار نقاله های حلزونی

ü      نوار نقاله های مدولار

ü      نوار نقاله های سایدوال

ü      نوار نقاله های پارچه ای(نمدی، توری)

 

مشترک همه این است که آنها، به خصوص اگر در تماس مستقیم با محصولات غذایی باشند، اگر به درستی تمیز و ضدعفونی نشوند، به یک خطر بالقوه ایمنی برای مواد غذایی تبدیل می شوند.

 

بنابراین، نقاله‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت غذا و نوشیدنی هستند و اغلب به عنوان گامی حیاتی در رابطه با ایمنی مواد غذایی در نظر گرفته می‌شوند، زیرا تسمه‌ها می‌توانند خاک و میکروارگانیسم‌ها را منتقل کنند و به آلودگی متقاطع از یک محصول به محصول دیگر کمک کنند. و یا از یک اتاق به اتاق دیگر. به همین دلیل است که تمیز کردن تسمه نقاله در دستیابی به سطح بالایی از بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

راه های مختلف شستشوی تسمه نقاله

 

ü      تمیزی کردن خودکار نوار نقاله

ü      شستشوی نوار نقاله به روش سنتی

 

روش خودکار شستشوی نوار نقاله

 

هنگامی که کاسه حمل خراشیده می شود، خاک و بقایای آن در هر شکاف و شیار تسمه، در سطح خارجی و همچنین داخلی گیر می کند. باکتری ها به سرعت جمع می شوند و خلاص شدن از شر آن به صورت دستی یک چالش بزرگ است. تمیز کردن دستی تسمه نقاله یک کار زمان بر و دشوار است.

 

یک سیستم تمیز کننده خودکار می تواند به طور خاص با هدف تمیز کردن و بهداشتی نمودن تسمه نقاله در صنعت غذا و نوشیدنی به کار گرفته شود. یک کنترل‌کننده، توالی‌های تمیز کردن از پیش برنامه‌ریزی‌شده را اجرا می‌کند و تمیز کردن مؤثر و سیستماتیک را با نتایج یکسانی در هر بار تضمین می‌کند.

 

میله‌های نازل در مکان‌های استراتژیک داخلی و خارجی روی نوار نقاله قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که هر اینچ از تسمه تمیز و ضدعفونی می‌شود تا از رشد میکروبی جلوگیری شود. این سیستم ماژولار است و می تواند برای مطابقت با الزامات همه نوار نقاله ها ترکیب شود.

 

مزایای تمیز کردن نوار نقاله بطور خودکار

 

یکپارچه سازی سیستم تمیز کردن تسمه نقاله ما مزایای عمده ای دارد:

ü      بهبود سطح بهداشت و ایمنی مواد غذایی

ü      نظافت موثر و سیستماتیک

ü      از آلودگی و رشد میکروبی جلوگیری می کند

ü      زمان تمیز کردن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد - زمان تولید را افزایش می دهد

ü      هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد

 

تمیز کردن نوار نقاله به روش سنتی

 

سیستم‌های تسمه‌شوی عمدتاً بر اساس همان اصول سیستم‌های سنتی تمیز کردن نوار عمل می‌کنند. با این وجود، آنها از نظر فنی پیچیده تر و بسیار مؤثرتر از روش های مکانیکی سنتی تمیز کردن تسمه هستند.

 

 افزودن آب به فرآیند سه اثر عمده در تمیز کردن تسمه نقاله دارد:

 

ü      آب می تواند به نرم شدن و شل شدن مواد کمک کند و با استفاده از یک خراش برداشتن آن را آسان تر می کند.

ü      آب از تجمع مواد روی تیغه تمیزکننده تسمه جلوگیری می کند و راندمان تمیز کردن را بهبود می بخشد.

ü      آب اصطکاک بین تسمه و تیغه‌های تمیزکننده را کاهش می‌دهد و نیروهایی که باعث سایش تیغه و تسمه می‌شوند را کاهش می‌دهد. این به افزایش طول عمر تیغه و تسمه کمک می کند و در عین حال فواصل بین تعمیر و نگهداری را افزایش می دهد.

 

جهت استعلام قیمت  انواع نوار نقاله در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

بیشتر بخوانید:

نظر خود را وارد کنید

قوانین ارسال نظر