نحوه گریس کاری بلبرینگ

نحوه گریس کاری بلبرینگ

maryam jam  تاریخ:  دیدگاه: 0  بازدید: 17

روانکاری یکی از مهمترین عوامل در عملکرد مجموعه بلبرینگ است. هر بلبرینگ، حتی با بهترین کیفیت و مارک گران قیمت، عمر مفید بسیار کمتری خواهد داشت و در صورت عدم وجود روانکار یا عدم مطابقت با شرایط.

چگونه بلبرینگ ها را روغن کاری کنیم؟

 بهتر است بدانید که بیشتر بلبرینگ ها (به استثنای بلبرینگ های مهر و موم شده) کارخانه را با یک روان کننده حفاظتی ترک می کنند. این برای محافظت از بلبرینگ تا زمانی که در مکانیزم خاصی نصب شود طراحی شده است.

 

چه زمانی گریس کاری بلبرینگ نیاز است؟

 

گریس داخل بلبرینگ ممکن است کمی خشک شود، که منجر به درگیر شدن بلبرینگ در هنگام چرخش می شود. با این حال، این به هیچ وجه نشان دهنده وجود نقص در قطعات بلبرینگ نیست. بلبرینگ های باز باید قبل از نصب شسته شوند تا چربی های نگهدارنده و همچنین دانه های ماسه و گرد و غبار که ممکن است در طول ذخیره سازی بر روی سطح کار قرار گرفته باشند، پاک شوند. بلبرینگ های عرضه شده در بسته بندی های جداگانه باید قبل از نصب کاملاً باز شوند، سپس نیازی به شستشو و روغن کاری مجدد نیست.

 

چه بلبرینگ هایی نیاز به گریس کاری دارند؟

 

ما در مورد روغن کاری بلبرینگ های باز در شرایط روزمره با گریس بحث می کنیم. بلبرینگ های مهر و موم شده پر از گریس عرضه می شوند. هیچ الزامی برای باز کردن، شستن و پر کردن مجدد بلبرینگ با گریس وجود ندارد. روغن کاری به غلبه بر اصطکاک کمک می کند و کارکرد را تسهیل می کند. بدون روانکاری، عناصر گردش (ساچمه ها) روی حلقه ها می سوزند و آثار رنگین کمان روی فلز باقی می ماند. اگر تیرگی روی حلقه خراب وجود داشته باشد، محتمل ترین علت خرابی عدم روانکاری است.

 

میزان گریس کاری بلبرینگ

 

 مشخصات روانکار و مقدار آن با محاسبه بسته به شرایط عملیاتی واحد تعیین می شود. اما، برای تعمیرات خانگی و گاراژ، محاسبات پیچیده را می توان با یک فرمول ساده جایگزین کرد.

 

 مقدار گریس قبل از نصب اولیه

 

·         برای کار با سرعت بالا 1/3 حجم داخلی بلبرینگ. سرعت بالا حتی کمتر از 1/5

·         با سرعت متوسط  پر شده از 1/2 تا 2/3

·         برای سرعت های کم  تقریباً کل فضا پر شده است : از 3/4 تا 4/5

 

کدام قسمت بلبرینگ نیاز به گریس کاری دارد؟

 

روان کننده فقط در یاتاقان قرار می گیرد تا اصطکاک را کاهش دهد. نیازی به روغن کاری سطوحی که در فرآیند اصطکاک دخیل نیستند وجود ندارد. در حین کار، روان کننده مصرف می شود، یعنی. مقدار آن کاهش می یابد و با گذشت زمان ممکن است نیاز به اضافه کردن روان کننده باشد. هنگام پر کردن روان کننده از صفحه جانبی، بیش از 40٪ از حجم آزاد را اضافه نکنید. اگر روانکار از طریق سوراخ های روانکاری در حلقه یاتاقان وارد شود، نباید بیش از 20٪ اضافه شود. **البته این مقادیر تقریبی هستند، برای سرویس دادن به اجزای حیاتی مناسب نیستند. برای آنها، مقادیر باید محاسبه شود. چربی زیاد به اندازه چربی کم مضر است. این (بیش از حد) منجر به آسیب رسیدن به کاف ها و فشار دادن آنها به بیرون می شود. علاوه بر این، این امر عملکرد خود یاتاقان را بدتر می کند و دما را به دلیل تلفات اصطکاک هنگام جابجایی روان کننده اضافی افزایش می دهد. از این گذشته ، فقط یک لایه نازک روان کننده که روی سطوح خار قرار دارد در واقع کار می کند. عدم روانکاری نیز منجر به گرم شدن و افزایش سایش می شود. شایان ذکر است که بلبرینگ ها از کارخانه پر شده با مقدار کافی روان کننده تامین می شوند. کامل نیست اما با مقدار لازم. در ابتدا، تصور نمی شود که قبل از نصب، کسی کاور را جدا کند و به جای چربی قدیمی، گریس جدید را در آنجا پر کند. انجام این کار بدون دلیل موجه توصیه نمی شود. اگر مطمئن هستید که شرایط واحد شما به طور قابل توجهی با شرایط استاندارد متفاوت است و روان کننده ای که در اختیار دارید واقعاً به طور قابل توجهی بهتر از روان کننده ای است که در کارخانه ارائه می شود، باید مراقب باشید. از آنجایی که اگر روکش آسیب ببیند یا محکم نباشد، روان کننده جدید به سرعت نشت می کند و یاتاقان در واقع بسته نمی شود. که منجر به کاهش شدید عمر مفید خواهد شد.

در دنیای صنعت طاها انواع گریس بلبرینگ را خواهید یافت.

جهت استعلام قیمت در واتساپ پیام دهید و یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر خود را وارد کنید

قوانین ارسال نظر